Click here for Myspace Layouts

Saturday 12 November 2011

Di pagi Sabtu

Mownink oll....wahhhh....hujan semalaman tnpa henti rini...rasa malas jerk nk bgn pg dtg kje..rini En.Asben antar kje..msok jerk tmpt kje teruskn memulakan tugas yg pertama iaitu mencuci pe yg ptt...kalu korang nk tahu aku nie jnis anti KOTOR..aku jd semak perut bila tgk tmpt sekeliling aku semak n berhabuk...mgkn dr dlu dh terdidik mcm tu kot oleh mama...nsb baek la En.Asben aku pon ringan tulang nk tolong...lega ckit ase...kalu x mao penat gk sowang2x..ngn kje lagik..kalo korang nk tao..aku kje kt sebuah hotel d Perlis..hotel ini kepunyaan Bumiputera iaitu bosss besarnyer korang nk tao sape???? sape???? cer teka?? jeng jeng jeng....
kakak ipar aku n abg ipar aku...merekalah tuan pnya hotel tmpt aku bekerja...bermulanya apabila aku blk Perlis setelah berhijrah di rantau org selama 6 tahun aku d'offer utk bekerja sementara d hotel depa...aku pon ikt jerk dr dk sj kt umah..besa la smntra nk mula blk hidup d kg setelah sekian lama tggl...hikhikhik...poyo jerk kn..mcm la p duduk luaq negara nuuhhhh...cehhh...


Rini mama nk dtg katanya...smlm my sis cll ckp nk dtg antar keta aku..tp mybe depa x singgah umah dh kot...lama la takat dk ngn fmly blah mertua nie..fmly aku dh jd jauh dh ngn aku...dulu rjin jer pon nk dtg tdo umah bagai...skg?? alasannya "umah mertua cek..ssh la mama n adk2..x bebas tao"..bila dgq ja mama ckp cm2..aku terus diam..serba salah sebenarnya tp apa boley buat cz skg aku dh jd milik owg..segala keputusan terpksa ikt kata suami..mmg owg ckp fmly xleh dlupakan walaupon dh brkhwn..aku x penah nk lupa asl usulku tp keadaan memaksa aku melakukan smua itu..walhal tiada niat utk mnyakiti sesiapa..SUMPAH!!
Dmata org lain mmg akn nmpk aku bahagia sgt2x...sebenarnya hatiku yg menanggung xdk sapa tao..aku kalo boleh nk cuba membahagiakn smua pihak dsekelilingku tp tu la hnya Tuhan ja yg tao betapa lemahnya aku untuk menghadapi smua nie..Aku adalah aku..tiada siapa yg boleh mengubah keadaan smua nie..tetap tu la dikatakn dugaan...baru skg aku paham erti kehidupan sebenar..moga Tuhan kuatknlah imanku dn berikn aku petunjuk..ok la...ase penat dh nie..stg lg tulis lagi melalut entah pe2 plak..ssh la..nnti bila aku de story baru or bnda baru nk gtaw aku akn update kmudian ea...byeeeee:))))

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...