Click here for Myspace Layouts

Friday, 25 November 2011

Along RAJA LAWAK Kongsi Pengalaman Isteri Bersalin


Hari ini saya nak berkongsi cerita menarik dengan anda.Bacalah.... 

Pelakon Muhammad Nizamudin Ahmad, 28, atau lebih dikenali sebagai Along Raja Lawak mengakui lebih menghargai pengorbanan seorang wanita selepas melihat penderitaan isterinya, Zila AF4 melahirkan anak sulong pada 12 November lalu.

Kata Along, pengalaman tersebut telah menginsafkan dirinya untuk menjadi seorang anak dan suami yang lebih baik.

"Saya ada bersama Zila saat-saat dia ingin melahirkan anak kami, tuhan saja yang tahu perasaan takut ketika itu.

"Saya tidak sanggup melihat keperitan dia kerana sebelum ini saya tidka pernah melihat dia sakit sebegitu dan ketika itu juga saya rasa sangat bersalah pada ibu.

"Sekarang saya faham kenapa syurga itu di bawah tapak kaki ibu kerana pengorbanan mereka melahirkan kita hanya bertarung dengan maut," katanya ketika ditemui di sidang media, Anugerah Bintang popular, di sini, Rabu.

Zila atau nama sebenar Nur Azilah Seeron melahirkan anak lelaki mereka pada pukul 2 petang dengan berat 2.5 kilogram.

Bayi yang diberi nama Ahmad Danial itu dilahirkan secara normal di sebuah hospital swasta di Bangi.

Kata Along, pada asalnya kandungan tersebut kembar, namun seorang daripadanya gugur pada usia dua minggu usia kandungan tersebut.

"Saya agak terkilan kerana kalau tidak kerana lebih berhati-hati saya mungkin dapat anak kembar, namun itu semua adalah rezeki daripada Allah.
"Apa pun yang lebih penting anak dan isteri saya selamat," tuturnya.

Jelas Along, sejak mengetahui isterinya mengandung dia sudah bekerja lebih keras daripada biasa.

"Saya tahu tanggungjawab saya lebih besar dan perbelanjaan juga akan meningkat, saya mesti berusaha lebih kuat untuk keluarga kami," katanya. 

DAH ABES BACA?? MAO LAGIK..TERUSKN MEMBACA BLOG SY OKEH...JGN LUPA FOLLOW..:)))

Thursday, 24 November 2011

Masjid resort Kuala Perlis

MENJADI imam Masjid Al-Hussain pada usia 28 tahun adalah sesuatu yang di luar jangkaan Mohammad Dhiya'al Hafidh Fatah Yasin.

Apatah lagi bertugas di masjid terapung yang terletak berhampiran Jeti Kuala Perlis - pintu masuk ke Pulau Langkawi yang dikunjungi ribuan pelancong setiap tahun.

Masjid Al-Hussain dibina terapung di tepi pantai Kuala Perlis. Ia merupakan hasil sumbangan seorang ahli perniagaan, Tan Sri Mohd. Ariffin Yusuf dan dibuka 8 Ogos lalu.

Masjid itu mengambil masa selama empat tahun untuk disiapkan dengan kos kira-kira RM12 juta. Sebahagian daripada binaannya menganjur ke laut Selat Melaka.

Resort tropika moden ialah tema seni bina yang ingin ditonjolkan pada masjid itu, kata Dhiya'al Hafidh. Konsep itu diterjemahkan pada laman dan suasana santai persekitarannya.

Tidak dicat

Masjid yang menjadi ikon baru Kuala Perlis itu diilhamkan Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Syed Sirajuddin Jamalulail dan direalisasikan oleh jutawan Ariffin.

Abang kepada Ariffin, Datuk Dr. Mohd. Hussain meninggal dunia pada tahun 1999 sebelum sempat dia menunaikan hajat untuk membina sebuah masjid. Oleh kerana itulah selepas siap dibina, masjid itu dinamakan sempena nama abangnya itu.

Dari dataran masjid, pengunjung pasti terpesona melihat dinding masjid yang tidak dicat sebaliknya sekadar menggunakan batu-batuan jenis koral, kuartz, granit, marmar dan pebbles.

"Masjid ini memiliki ciri-ciri binaan yang senang dijaga dan tahan lasak selain unik rekaannya," ujar Dhiya'al Hafidh.

Sebuah wakaf didirikan di dataran masjid. Tetamu juga boleh berehat di sepanjang tembok sambil menghadap ke laut. Tiga batang pokok kurma yang didatangkan khas dari Tanah Arab menyuntik elemen Asia Barat di laman masjid.

Seperti kebanyakan masjid lain, ciri luaran utama Masjid Al-Hussain ialah kubahnya. Ia berwarna kuning keemasan beserta motif biru yang sinonim dengan warna rasmi negeri Perlis.

Kubah tersebut diperbuat daripada dua lapisan aluminium dan diselaputi dengan lapisan polyvinvyl double fluoride (PVDF) yang diimport dari Jepun.


Masjid terapung tersebut memiliki menara puncak berkembar berbentuk heksagon atau segi enam pertama di dunia. Seni bina tersebut adalah simbolik bahawa semua manusia berasal daripada Adam dan Hawa.

Jangan pula terkejut kerana pada waktu malam, anda akan melihat pancaran cahaya dengan warna tertentu seperti merah, biru, putih dan hijau muncul dari menara berkembar itu.

Lampu menara

Lampu tersebut menandakan masuk waktu solat. Ia bagi kemudahan nelayan atau mereka yang sedang berada di tengah laut.

Lampu biru menandakan waktu solat Subuh dan Maghrib manakala hijau adalah Isyak. Menara itu boleh dilihat dari jarak 10 kilometer.

Sebelum sampai ke ruang dalam masjid, pengunjung akan melintasi sebuah jambatan sepanjang 50 meter yang menghubungkan daratan dan bangunan masjid tersebut.

Melangkah ke ruang dalaman masjid tersebut, rasa sejuk nyaman daripada pendingin hawa pantas menyentuh kulit apatah lagi selepas melihat batuan dinding masjid yang tertera tulisan ayat-ayat suci al-Quran.

Tulisan tersebut kebanyakannya menggunakan kaligrafi khufi iaitu seni ukiran dari Uzbekistan dengan tukangnya didatangkan dari negara tersebut.

Reka bentuk dalaman kubah masjid begitu indah dengan beraneka corak bunga-bungaan dan geometri berwarna biru emas dalam ukiran Ganch daripada seni Islam Uzbekistan zaman silam.


Di puncak dalaman kubah tersebut membulat diukir kalimah Allah sementara bahagian bawahnya bercorak bintang lima penjuru yang melambangkan lima Rukan Islam yang ditulis dalam lima bahasa iaitu bahasa Melayu, Ingeris, Arab, Cina dan Tamil.

Usai bersolat dan menyaksikan keindahannya, jangan lupa membawa pulang cenderamata kenang-kenangan iaitu jam khas jenama Citizen berharga antara RM180 hingga RM350 dan rantai kunci berharga RM12.

Menurut Dhiya'al Hafidh, hasil jualan barangan cenderamata tersebut akan disalurkan ke dalam dana masjid. Pihaknya juga merancang menghasilkan lebih banyak pilihan cenderamata pada masa hadapan.

"Masjid ini juga boleh dilawati oleh orang bukan Islam kerana salah satu fungsinya ialah sebagai produk tarikan pelancongan negeri," ujarnya.





Wednesday, 23 November 2011

Adibah Noor Nekad tidak Mahu Berkahwin

Penyanyi bersuara lantang, Adibah Noor, 41, nekad tidak mahu berkahwin kerana serik untuk bercinta lebih-lebih lagi dia pernah putus kasih sebanyak lima kali.

Adibah berkata, pengalaman pahit itu membuatkan penyanyi yang popular dengan lagu Terlalu Istimewa itu tidak sanggup melalui masalah yang sama lagi.

"Bayangkan, lima kali saya putus cinta dan semua tak mahu berkahwin dengan saya. Dan sejujurnya, saya serik dan tak mahu kahwin.

"Dengan usia sebegini, lebih baik saya jaga diri sendiri serta keluarga dan fokus pada kerjaya seni. Alhamdulillah, keluarga tidak pernah mendesak, malah mereka faham dengan apa yang saya inginkan," katanya.

Tambah Adibah, sejak berstatus solo, dia mula membela kucing dan kini mempunyai hampir 20 ekor, malah binatang peliharaan kesayangannya itulah yang menjadi penghibur di rumah.

Bukan sekadar kucing, Adibah juga merasakan hidupnya cukup sempurna walaupun tanpa lelaki bernama suami di sisi kerana mempunyai teman-teman rapat yang sentiasa bersamanya ketika susah dan senang.

"Saya mempunyai sekumpulan rakan perempuan yan masih lagi bujang dan kami telah berjanji untuk menjaga antara satu sama lain.

"Selain keluarga, mereka inilah yang sentiasa bersama saya ketika susah dan senang. Bagaimanapun, saya tidak menolak sekiranya takdir telah menentukan jodoh saya," ujarnya.

Dalam pada itu, walaupun dia sering menghiburkan pasangan-pasangan pengantin dengan membuat persembahan di majlis-majlis perkahwinan, hal itu tidak pernah menjadi satu emosi untuknya.

Malah, Adibah telah menghasilkan sebuah lagu baru khas buat pasangan yang bergelar 'Raja Sehari' berjudul Ke Sana Denganmu, dengan menampilkan rakan duet, Sam (Innuendo).

"Lagu tersebut akan menjadi single terbaru saya dan ia sebenarnya dihasilkan kerana saya kerap diundang menyanyi di pelbagai majlis perkahwinan dan seperti biasa, lagu-lagu sama sahaja yang dinyanyikan.

"Justeru itu, saya ambil inisiatif, apa salahnya kalau saya muncul dengan lagu baru khas buat pasangan pengantin pula. Kemudian, selepas muncul idea itu, saya menghasilkan lirik disamping Aznan Abu Hassan yang menghasilkan lagunya," Kata Adibah.

Sementara itu, Adibah bakal muncul sebagai pengacara program Fab Skuad bermula 26 November ini, setiap Sabtu, pukul 7.30 malam menerusi saluran TV3.

Fab Skuad merupakan sebuah program baru yang memaparkan sebuah pasukan skuad khas yang membantu surirumah atau wanita yang bekerjaya membersih dan menguruskan kediaman mereka.

Menangis teresak-esak di sisi mayat isteri

 Seorang suami tergamam sejurus melihat isterinya maut dalam keadaan mengerikan apabila digilis dan diseret sebuah treler berhampiran persimpangan Jalan Raja Musa Aziz, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 8.50 pagi, mangsa yang juga jururawat, Liew Suet Foong, 50, membonceng motosikal bersama suaminya ke tempat kerja.


Kejadian ngeri itu menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian, manakala suaminya, Cheow Seng Yee, 62, cedera ringan.

Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Azisman Alias, berkata kemalangan berlaku apabila pemandu treler terbabit tidak menyedari kehadiran motosikal pasangan itu sebaik membelok masuk di tempat kejadian.


“Mangsa yang ketika itu dalam perjalanan dari rumah mereka di Silibin ke tempat kerja di sebuah klinik swasta di Jalan Raja Ekram bergesel dengan tayar lori treler terbabit.


“Akibatnya kedua-dua mangsa hilang kawalan sebelum terjatuh. Ketika itu mangsa yang tidak sempat bangun dirempuh bahagian belakang treler itu menyebabkan dia diseret,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang parah di beberapa bahagian anggota tubuh termasuk kepala maut di tempat kejadian.


“Suami mangsa bagaimanapun terselamat dan hanya cedera ringan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, pemandu treler berusia 46 tahun ditahan untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan kes itu mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.


“Mayat mangsa dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk bedah siasat. Polis meminta saksi kejadian tampil memberi maklumat atau menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh di talian 05-2542222 bagi membantu siasatan,” katanya.

Pemain, pegawai dikurnia RM30,000

PELUH pun belum kering, ganjaran RM30,000 telah menanti setiap pemain dan pegawai pasukan bawah 23 tahun (B-23) negara sebaik mempertahankan pingat emas Sukan SEA 2011 kelmarin.

Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd. Amin berkata, presiden, Sultan Ahmad Shah berkenan mengurniakan wang ganjaran itu bagi mengenang jasa kesemua pegawai dan pemain yang bertungkus-lumus menewaskan Indonesia menerusi sepakan penalti 4-3 selepas kedua-dua pasukan terikat 1-1 dalam aksi sebenar permainan di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta.

Menurutnya, baginda bertitah, kemenangan kali ini juga begitu istimewa lantaran menang dalam dua perlawanan menentang Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno.

"Ia merupakan kurniaan peribadi baginda yang berkenan memberikan ganjaran RM30,000 setiap seorang kepada semua pemain termasuk pegawai.

"Pada masa sama, FAM juga akan memberikan ganjaran kepada kesemua pemain tidak kira yang beraksi ataupun tidak pada masa terdekat ekoran kejayaan mereka," katanya.

Hamidin yang juga Pengerusi Jawa- tankuasa Pertandingan Tempatan FAM sebelum itu mempengerusikan mesyuarat berhubung Liga Malaysia (Liga-M) 2012 di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

Turut hadir Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad dan Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan FAM, Datuk Afandi Hamzah.

Hamidin memberitahu, skuad bimbi- ngan Ong Kim Swee juga akan berlepas ke Sydney, Australia selama dua minggu pada pertengahan Disember depan bagi diuji sekurang-kurangnya tiga kelab terkemuka di sana.

Dalam pada itu, nasib sama ada dua pasukan, impian Pahang dan Perlis untuk kembali semula ke saingan Liga Super selepas tersingkir ke saingan Liga Perdana musim depan juga masih samar.

Menurut Hamidin, buat masa ini pihaknya masih belum membuat keputusan sama ada mahu menambah bilangan 14 pasukan yang telah layak ke Liga Super, dan sebarang maklumat lanjut berhubung perkara itu hanya akan diketahui selepas ia dibentangkan ke mesyuarat Exco tidak lama lagi.

"Mengikut perbincangan awal, 14 pasukan akan bersaing dalam saingan Liga Super bagi musim depan sebelum hanya 12 pasukan sahaja yang akan bertanding pada 2013," katanya.

Maut sewaktu tonton bola

 Seorang peminat bola sepak meninggal dunia akibat serangan jantung ketika dia dan rakan-rakan menonton perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA ke-26 yang cukup dramatik antara Malaysia dan Indonesia di sebuah restoran di sini malam kelmarin.

Ahmad Fauzi Ismail, 42, pengsan di restoran Pak Mid di pekan Guar Chempedak di sini kira-kira pukul 10.50 malam sebelum dikejarkan ke Hospital Yan kira-kira 10 minit kemudian.

Dia disahkan meninggal dunia di Unit Kecemasan hospital tersebut.

Seorang saksi kejadian yang merupakan pembantu kedai makan, Hasli Ishak, 29, memberitahu, Ahmad Fauzi adalah pelanggan tetap kedai dan ketika kejadian dia sedang menikmati nasi goreng sambil menonton perlawanan bola sepak.

"Sebelum dia pengsan, saya nampak dia lemah dan menyuap makanan masuk ke mulutnya dengan perlahan sebelum dia rebah di atas kerusi," katanya.

Tuesday, 22 November 2011

Skuad Harimau Muda Disambut Meriah


SEPANG: Skuad Harimau Muda negara yang merangkul emas dalam acara bola sepak Sukan SEA ke-26 Indonesia di Jakarta malam tadi, disambut meriah sejurus tiba di Lapangan Terbang LCCT di sini, Selasa.
Kira-kira 1,000 penyokong berada di lapangan terbang itu untuk menyambut pasukan negara yang tiba pada 7.30 pagi dengan pesawat khas dari Jakarta.

Penjaga gol Harimau Muda, Khairul Fahmi Che Mat disambut peminat-peminat bola sepak tanah air sejurus tiba dari Jakarta, Selasa. Foto: BERNAMA
Malaysia menundukkan Indonesia 4-3 melalui penentuan sepakan penalti setelah terikat 1-1 dalam perlawanan penuh dan masa tambahan pada perlawanan akhir yang berlangsung di Stadium Utama Gelora Bung Karno malam tadi.
Kejayaan itu sekaligus membolehkan negara mempertahankan emas yang dimenangi di Laos dua tahun lepas.
Turut mengiringi skuad kebangsaan pulang ialah Menteri Belia dan Sukan DatukSeri Ahmad Shabery Cheek serta beberapa pegawai Majlis Sukan Negara (MSN).
Skuad negara akan menentang Syria pada perlawanan kelayakan Olimpik diStadium Nasional Bukit Jalil Rabu.
Sementara itu, jurulatih Ong Kim Swee berkata walaupun pelbagai rintangan dihadapi di Indonesia, namun semangat membara semua pemain dan pegawaimenyebabkan mereka berjaya mengharunginya.
"Semangat inilah yang perlu ditunjukkan pasukan kita ketika menentang Syria," katanya kepada pemberita setibanya di lapangan terbang.-BERNAMA

Malaysia benam Indonesia



















Skuad bawah 23 tahun (B23) Malaysia bangkit daripada ketinggalan seawal minit kelima untuk membenam Indonesia 4-3 menerusi penentuan sepakan penalti selepas terikat 1-1 pada perlawanan akhir acara bola sepak Sukan Sea 2011 yang panas dan mendebarkan di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta malam tadi.
Sorakan dan provokasi yang dilaungkan lebih 100,000 penyokong fanatik skuad Garuda di stadium itu tidak sedikit pun melemahkan semangat anak buah jurulatih Ong Kim Swee, Kapten pasukan Malaysia.
Badrol Bakthiar menjadi wira Harimau Muda selepas menjaringkan sepakan penalti terakhir dalam perlawanan tersebut yang meremukkan hati berjuta-juta rakyat Indonesia.

Budak 12 Tahun Murung Dirogol Warga Emas Sejak 4 Tahun Lalu





Saya petik:
[SH] ALOR GAJAH - Perubahan
 sikap yang berlaku
 ke atas ­seorang
 murid perempuan Tahun Enam
 di sebuah
 sekolah dekat sini, 
mendedahkan perbuatan kejam
 seorang ­lelaki
 warga emas yang
 didakwa merogol kanak-kanak
 terbabit sejak
 empat tahun lalu.

Timbalan Ketua Siasatan
 Jenayah
 Negeri
 (Operasi dan Risikan), 
Superintendan R Gunarajan
 berkata, 
kejadian itu berlaku sejak 2007
 ketika mangsa 
berusia lapan tahun 
dan sedang bersekolah dalam 
Tahun Dua
 di sekolah terbabit sering 
diperkosa oleh suspek yang berusia
 60 tahun sehingga
 penghujung 2010.

Menurutnya, difahamkan
 mangsa
 dirogol secara 
berterusan sejak 2007 dan
 perbuatan kejam
 itu disyaki ­dilakukan
 suspek berulang kali tidak
 mengira waktu
 sama ada di rumah atau
 di kebun jering berhampiran
 rumah mangsa 
di sebuah Felcra di
 daerah ini.

“Perubahan sikap mangsa 
itu disedari
 seorang guru kaunseling
 pada Selasa lalu yang
 melihat mangsa
 kemurungan sejak
 kebelaka­ngan ini sebelum
 memujuk
 mangsa
 untuk menceritakan
 masalah yang dihadapi.

“Mangsa kemudiannya
 memaklumkan
 dia dirogol seorang
 lelaki yang juga jiran
 sebelah rumahnya
 ketika ­ketiadaan
 ibu bapanya di rumah,”
 katanya.

Gunarajan berkata, 
selepas itu guru
 kaunseling itu menemui
 ibu bapa mangsa dan
 menceritakan kejadian
 yang berlaku ­sebelum
 diarahkan membuat laporan 
di balai polis
 berhampiran serta
 menjalani ­pemeriksaan
 di klinik.

“Mangsa yang dilihat
 sugul dan murung 
dibawa ke klinik kesihatan
 berdekatan untuk menjalani
 pemeriksaan
 dan hasil mendapati
 mangsa tidak mengandung,”
 katanya.

Katanya, suspek yang ­berusia
 60 tahun itu ditahan
 di rumahnya
 pada petang laporan dibuat 
kedua
 ibu bapa mangsa dan
 suspek
 kini ditahan ­reman 
sehingga 22 November
 ini bagi menjalankan
 siasatan.

“Kes disiasat di bawah 
Seksyen 376 Kanun
 Keseksaan atas
 kesalahan memperkosa 
gadis bawah
 umur dan diserahkan 
kepada Jabatan Siasatan
 Jenayah Seksual
 dan Kanak-kanak
 Ibu Pejabat 
Kontinjen Polis (IPK) untuk
 siasatan lanjut,” katanya

Thursday, 17 November 2011

Malam yg sepi

Byk ari dh ase nyer x update kn?? xde msa la..busy sgt2x,,mlm nie dk sowang2x nie bqu la nyempat nk mengarang,,mlm nie dk sowang la cz my hubby koje..bosan nyer ..:((
Ptg td blk kje terus mengurut,sedap ckit ase bdn nie...ringan jerk...xpenah mengurut mcm nie sblm nie..asal ea bila ngurut jerk msti owg akn soal kn sal ank...aduhh x suka loorrrrr...sakit aty nie..bkn aku xnk banak..mo boley xyh ckp la..dh lamaaa..(ase dh sedozen mo boley):PP


Tak penah nk kena


Aku kadang2x penin la ngn sikap segelintir mnusia nie...x penah nk bersyukur kn? kita dh bebaek ngn depa,depa salah guna lak,,ssh la mo nk ckp pon..aku nie dr dulu smpai skg dk kira kna jaga aty owg ja..abes?? aty aku?? sapa nk tlg jaga??huhh!!! susah..aku juga mnusia biasa punya aty dn perasaan..ssh la mo depa smua x phm..dk kra pala depa ja..sampai bila?aku selalu tgk kwn2 aku best jer...smua de peningkatan manakala aku stay d takok lama..kdg2 aty nie teringin gk akn perumahan mngikut semasa..tp apakn daya dh x mampu trpksa la pendamkn jerk,,cian gk kt hubby aku kdg2x terpksa nk ikt jerk perangai aku nie...dia dh ckup sabar kot ngn aku..(tima kaseh la sabar ngn Mummy ea)mummy taw..mummy byk dosa kt Daddy..:(

Saturday, 12 November 2011

Di pagi Sabtu

Mownink oll....wahhhh....hujan semalaman tnpa henti rini...rasa malas jerk nk bgn pg dtg kje..rini En.Asben antar kje..msok jerk tmpt kje teruskn memulakan tugas yg pertama iaitu mencuci pe yg ptt...kalu korang nk tahu aku nie jnis anti KOTOR..aku jd semak perut bila tgk tmpt sekeliling aku semak n berhabuk...mgkn dr dlu dh terdidik mcm tu kot oleh mama...nsb baek la En.Asben aku pon ringan tulang nk tolong...lega ckit ase...kalu x mao penat gk sowang2x..ngn kje lagik..kalo korang nk tao..aku kje kt sebuah hotel d Perlis..hotel ini kepunyaan Bumiputera iaitu bosss besarnyer korang nk tao sape???? sape???? cer teka?? jeng jeng jeng....
kakak ipar aku n abg ipar aku...merekalah tuan pnya hotel tmpt aku bekerja...bermulanya apabila aku blk Perlis setelah berhijrah di rantau org selama 6 tahun aku d'offer utk bekerja sementara d hotel depa...aku pon ikt jerk dr dk sj kt umah..besa la smntra nk mula blk hidup d kg setelah sekian lama tggl...hikhikhik...poyo jerk kn..mcm la p duduk luaq negara nuuhhhh...cehhh...


Rini mama nk dtg katanya...smlm my sis cll ckp nk dtg antar keta aku..tp mybe depa x singgah umah dh kot...lama la takat dk ngn fmly blah mertua nie..fmly aku dh jd jauh dh ngn aku...dulu rjin jer pon nk dtg tdo umah bagai...skg?? alasannya "umah mertua cek..ssh la mama n adk2..x bebas tao"..bila dgq ja mama ckp cm2..aku terus diam..serba salah sebenarnya tp apa boley buat cz skg aku dh jd milik owg..segala keputusan terpksa ikt kata suami..mmg owg ckp fmly xleh dlupakan walaupon dh brkhwn..aku x penah nk lupa asl usulku tp keadaan memaksa aku melakukan smua itu..walhal tiada niat utk mnyakiti sesiapa..SUMPAH!!
Dmata org lain mmg akn nmpk aku bahagia sgt2x...sebenarnya hatiku yg menanggung xdk sapa tao..aku kalo boleh nk cuba membahagiakn smua pihak dsekelilingku tp tu la hnya Tuhan ja yg tao betapa lemahnya aku untuk menghadapi smua nie..Aku adalah aku..tiada siapa yg boleh mengubah keadaan smua nie..tetap tu la dikatakn dugaan...baru skg aku paham erti kehidupan sebenar..moga Tuhan kuatknlah imanku dn berikn aku petunjuk..ok la...ase penat dh nie..stg lg tulis lagi melalut entah pe2 plak..ssh la..nnti bila aku de story baru or bnda baru nk gtaw aku akn update kmudian ea...byeeeee:))))

Friday, 11 November 2011

Org2x tersayang dsekelilingku..

Inilah Abah & Mama aku...
yg mnjadi tulang belakang aku selama ini...thank Abah n Mama..

Ini pulak satu2nya adk pompuan tunggal aku..
(Qurratu'Aini)


Yg nie Adeq aku yg second last..
(Mohd Asyraf)

Si kecik nie plak,,,,Adeq aku yg terakhir...
(Mohd Afiq Haikal)

Ini pulak my beloved hubby..
yg sentiasa brsma2x aku dkala ssh dn sng..
tima kasih syg cz memahami keadaan is3mu ini walau bagaimana pon keadaan..
love u 4eva..:)))

Wednesday, 9 November 2011

Sambutan Aidiladha 2011

Mornink...Selamat Hari Raya Aidiladha...dh byk hari x tgk blog nie asenya...mood:
masih dlm mempelajari sesuatu untuk mencntekkan blog nie...
Adoii setelah beberapa hari bekerja keras mcm nk mati dibuatnya..nie dh start kje plak...
Hari Raya taun nie aku sambut diumah mertua ..boleh dikatakan semua persediaan aku yg buat...mcm nk pengsan..tp aku puas..smua berjalan seperti yg drancang...


Petang raya aku blk ker Jitra umah mama bersama En.Asben aku...smpai jerk sna mama n abh ajk kami blk kg lak tp aku sowang jerk yg ikut mama cz En.Asben ngntok...dia kje mlm so blk pg raya belom pon lolapkn mata...walau aku penat terpksa gk ikt depa...adoii..blk jerk dr kg jam 5ptg...sempat rest sekejap geng2x kg lak dtg serbu umah..apa lagik terpksa la jd chef plak kt dapur....tsunami dapur dibuatnya aku ngn mama memasak utk tetamu yg dtg...


Jam 0900pm aku dh bertolak blk semula ke Perlis cz En.Asben trpksa bertugas mlm..betapa letihnya bdn nie hnya Tuhan ja yg tahu..masa dlm prjlnan blk tetiba jerk kepala aku ase mcm dok atas kapal...penin pala mcm nk pecah,mual semua ada...adakah dsebabkn aku melantak daging xmau2x???? huhhh!! nyesal...masa mkn x hinggat...smpai jerk umah dh xleh nk wt pe..cuci muka pe pon x..terus msok bilik then tdo...zzzzzzzz

Friday, 4 November 2011

Kepala berpusing & mata rabak

weng weng....penin pala otak aku..mata mmg xleh nk celik dh...pedih abes..2 mlm berturut2 tdo x ckup..bgn lak awai pg..nie smua gara2 keja gler..adoi penat x taw nk cter dh..lusa smua rakyat malaysia nk menyambut Hari Raya Aidiladha..aku??? masih dk pulun kja...lama la dk ngn keluarga nie xyh nk pk lagi sal apa2 sj sambutan...boring...rasa hidup skg byk dcontrol oleh org lain...ssh nk memuaskan aty owg nie..sebaliknya aku lak yg teruk nk menanggung...rindu plak rasa aty kt kehidupan d Sepang dulu walau ssh...hidup xde masalah..tenang jerk..apsal bila blk tmpt sendri jiwa kacau jdnya...


ok..berbalik pd Hari Raya yg akn mnjelma nie...pa aku nk buat?? kalu iktkn aty aku nie mcm2 aku teringin nk buat..tp tu lahhhh......huhhh!!! ssh nk ckp....bdn nie ase letih jer..kalo tgk ker kerja...mcm dh kaya jer..smua kja nk kna wt..mampos!! Asal bila time Raya jer smua owg wt kalut..relax la...korang mesti igt aku nie x suka Raya kn?? MMG AKU X SUKA PON...ase bila Raya tgk owg smua happy jerk..aku penat dapatlah...ade owg kisah kt aku?? dh tentu xde kn???ok la..takat nie dulu la...nk taip pon dh x larat..mata makin layu dh nie..nk blk tdo n rest jp sblm nk kna wt kja yg tertangguh....
bye...c u..:(((

Thursday, 3 November 2011

Wat keja 1 hari tanpa henti,,,

Smlm msok kje kol 7pg blk nu kol 12mlm bqu smpai umah...abes kja kol 3ptg terus rush blk umah mama at Jitra ngn cik Eina..(thank's cz sudi teman)..masa dlm prjalanan mcm2 bncg nk p sna cni last tempat benti Tmn.Bersatu gk..mna pon xp...smpai jerk umah mama..tgk abh ade kt umah..dia ct..mama lak ngh wt kuih..pe lagi..meluru jerk cik eina p dk selepok tepi mama tlg wt kuih..aku dh bosan dh nk buat kuih bagai..jemu beb..xtao nk cta dh..yg tao bila aku de kt umah mama msti mata aku n ie mcm nk terpejam jerk...grrrrr..TENSION!!mata x larat nk angkat...tp cik Eina lak semawa nk blnja mkn...dia wt open table kt kami satu family..(mudah2an murah la rzeki dia...hehehehehe)mkn plak kt gerai dekat ngn hotel pu3(adek aku)..lps mkn jerk terus blk umah n rush blk Peqelih plak,,,adoiii penat..tujuan asl nk blk pon nk hantar bju tempahan oleh kak ipar aku utk adek aku wt..bila msok bilik jahit dia terpndg satu jubah yg tergantung CANTEK siiioottt..terus grab la...terbang duit...adoii..xpe support adek2..aku x kisah sgt...




Sampai ja umah..tgk laki aku dk tggu dh depan pntu umah...waaaaa....kantoi...igt nk sembunyi jerk pe yg aku bli tgk dia awai g saut.."byk bli brg??" errrrrr...dgn muka slumber terus blah p toilet cuci muka bagai..n tdo...zzzzzzzzzzzz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...